perlukah jadi hipokrit?

perlu bila :
untuk elakkan orang sekeliling mengata.
tak perlu bila :
pedulikan jelah apa orang nak kata. lama-lama nanti senyap la mulut-mulut yang suka berkata itu.
perlu bila :
untuk menjaga hati orang.
tak perlu bila :
konon nak jaga hati orang, hati sendiri siapa nak jaga?
perlu bila :
nak ambil hati atau dengan kata yang lebih jelas, nak bodek orang.
tak perlu bila :
diri sendiri geli untuk berlakon dan berpura-pura. lebih baik jadi diri sendiri.
perlu bila :
nak dapatkan sesuatu demi kepentingan diri sendiri.
tak perlu bila :
ahh, apa aku peduli, aku boleh survive sendiri. takde kau, aku tak mati.
**haa, cukupla takat tu je aku senaraikan perlu vs tak perlu tu. kalau ada lagi, korang boleh tambah sendiri. hehe ;D

kau orang akan pilih perlu ke tak perlu? mungkin sesetengah situasi perlukan hipokrasi, tapi selesakah anda kalau terpaksa berpura-pura?

notakaki : aku tak suka orang hipokrit. dan aku pun tak suka jadi hipokrit. kalau terpaksa sekalipun, mungkin mulut boleh menipu, tak riak muka aku takkan menipu. so, jangan paksa aku buat perkara yang aku tak suka. atau mungkin kalau aku buat pun, semuanya kerana TERPAKSA. kalau dah terpaksa, memang tak ikhlas la kan? kalau dah tak ikhlas, memang sia-sia jela. pahala pun tak dapat. siapa yang rugi? tett~ masa dah tamat. jom layan video ni. orang macam ni lagi jujur dan boleh dipercayai. haha. zass~


sekian.

Comments

nelly said…
tak perlu untuk hipokrit .^^
Husna Lana said…
@nelly
memang tak perlu n tak suka. muka tak pandai menipu. hihi
adnan said…
salam,
tiada guna sedikitpun untuk jadi orang hipokrit, tapi jadi orang baik dan baik dimata orang itu wajib sebab itu adalah dakwah, tentunya kita harus jujur pada diri sendiri dan tak munafik.
Anyss FidoTydo said…
hehe. nice! be yourself kan kan? :))
so true.
don't have to be hypocrite.
hypocrite has the same level as a liar. >__<
kay shafiQ said…
Gua anti hipokrit. Hipokrit n waiting is 2 most hated thing in my life. Mcm nak belasah jer.
Husna Lana said…
@adnan
wslm. nak jadi baik, kena la berusaha perbaiki diri. bukannya dengan berpura-pura baik. ye kan? anyway, tengs for ur comment :)
Husna Lana said…
@Anyss FidoTydo
true ! jadi diri sendiri lagi bagus. kan kan? :)
Husna Lana said…
@Nyze 二ザ Crazee
yup2. hypocrite is equal to liars. simultaneous equation. hehe
Husna Lana said…
@kay shafiQ
haha. sape suka dua perkara tu. kan kan? eh jangan la belasah. kalau gf kau siap lambat, tak pasal2 kena belasah. kesiannn ;)

Popular posts from this blog

#7 resipi : Kek Batik Marie with telur & without telur

#6 resipi : Biskut Almond London

#1 resipi : cornflakes madu