siapa cakap kucing tak ada jerawat?

kau orang pernah tengok kucing ada jerawat? nah ni buktinya.


si Momel aku ditumbuhi tiga jerawat gatal atas hidungnya.

kesian Momel. lepas ni dah tak 'hot' la kat kawasan Ipoh Jaya ni. siapa mahu mengorat janda tak berhias yang ada tiga bijik jerawat kat hidung? nak harapkan Peng atau nama betulnya Indra? (kawan baik si Momel)

ah si Peng itu hanya tahu main saja. maklumlah. masih kanak-kanak. apa sangat la yang dia tahu selain menyorok pura-pura baik depan aku dan kakak aku dan hanya bergolek-golek dan bergesel-gesel mempamerkan sifat kemanjaannya apabila mahukan makanan. ha, itu saja yang dia tahu buat selain buat sepah satu rumah dan berak kencing sana sini dalam rumah. cukuplah hanya seekor Peng sahaja berada dalam rumah. tak perlu dua. tak perlu tiga. hanya seekor. ulang taip. hanya seekor ! Peng mampu menghancurkan keamanan yang ada di dalam rumah itu. sungguh hebat kan dia !

ok. cukup dulu cerita pasal Peng. mari kita teruskan cerita mengenai Momel.

Momel suatu ketika dahulu sangat aktif dan lasak. perangainya tak ubah seperti Peng sekarang. suka buat sepah. sebelum dia bergelar ibu, Momel sangat lah lasak dan kental. lagaknya seperti 'hero' kawasan Ipoh Jaya. hero ya. bukan heroin. ya ! Momel muka saja ayu. tapi gayanya mengalahkan jantan. semua kucing-kucing di kawasan ini seperti takut-takut untuk datang menjamu selera di rumah kami apabila tibanya waktu lunch dan dinner. tak perlu keluar bertarung, cukup hanya menjegilkan matanya melalui celah-celah kaca pintu. zapp ! bertempiaran lari semua kucing termasuklah bapak segala kucing. sungguh !

tapi itu dulu. setelah Momel dirogol dengan kejam tanpa diketahui siapa perogol bersiri itu, Momel bertukar sikap. Momel berubah menjadi ayu, pendiam, sopan santun. mungkin Momel trauma kesan dirogol. atau mungkin juga Momel benar-benar berubah. atau mungkin juga Momel sudah dewasa dan mula berfikiran matang untuk mendirikan rumah tangga. mungkin. segalanya mungkin.

namun, hakikat yang sebenarnya Momel masih kanak-kanak. anak dalam kandungannya tidak mampu bertahan lama. akhirnya Momel terpaksa melahirkan anak dalam keadaan tidak cukup bulan. malangnya, anaknya mati ketika dilahirkan. sedih. pilu. hancur hati dan hasrat Momel untuk bergelar ibu. tapi tidak mengapa. syukur Momel selamat.

sekarang, Momel sedang bahagia menikmati kehidupan dengan sahabat baiknya iaitu Peng. mungkin ini hikmahnya Momel dirogol. Momel menjadi baik, bersopan santun dan bertimbang rasa. Momel sudah insaf untuk buat sepah di dalam rumah. Momel sekarang sangat manja. kemana saja aku dan kakak aku berkeliaran dalam rumah itu, dia pasti akan ikut langkah kami. sampailah ke dalam bilik di tingkat atas. sehingga tak lena tidur kami dibuatnya. Momel akan cuba sedaya upaya mengejutkan kami dari tidur untuk melayan kerenahnya. oh, so sweet ! *mood rindu dengan si Momel*



si Momel yang comel lote sebelum tumbuh jerawat.

tapi yang jadi persoalannya, sekarang Momel dah tumbuh jerawat. siapa mahu bertanggungjawab? siapa boleh bagi cadangan tips-tips nak hilangkan jerawat Momel untuk kembali macam dulu? kesian dia. tak ada ke saintis yang boleh mencipta skin solution untuk Momel? skin solution untuk manusia terlebih banyak la pulak kan. cubalah saintis buat kelainan sikit. ish ish ish. kesian haiwan-haiwan lain yang tumbuh jerawat. hmm

*sori tak banyak gambar mereka. akibat fon kena curi dan tak sempat transfer gambar dan aksi-aksi mereka berposing dari fon tu. sedih sedih. tak apa, nanti aku buat entri cerita pasal kejadian fon kena curi. kejadian misteri. haha*

sekian.

Comments

colours of me said…
momel gedik2 ngn momok tu yg tumbuh jerawat ! ahahaha
Husna Lana said…
momok? OMG. habislah momel. kena pukau sudah. huhu
blackrosehunter said…
dia ngah bercinta 2..sbb 2 tumbuh jerawat..hormon naek..hahaha
Husna Lana said…
hmm, btol jugak. mebi la. tapi dia mana ada kwn len selain peng. tah2 dia kapel senyap2 kot. mungkin.
blackrosehunter said…
yela,xkn kapel nk gtaw ko..hahaha
Husna Lana said…
ehh kena la bagtau ! aku mak dia. ahahaha
Nawal Atifah said…
elo cik..
santek belog..
hehe..
aq folo ko blek..
aritu x tggl link pong..
huhu..
Husna Lana said…
haluu. hihi. masehh :)
kak aku tlg sket2 mekap blog ni.
da folo? tenkiu2. oo xde link eh. sori. awl2 x reti lg tgl2 link. skrg da ada kan? hihi

Popular posts from this blog

#7 resipi : Kek Batik Marie with telur & without telur

#1 resipi : cornflakes madu

#6 resipi : Biskut Almond London